11 kwietnia Classic Cars Łódź zorganizowało kolejne rozpoczęcie sezonu dla pojazdów klasycznych i zabytkowych. Był to debiut organizacyjny ekipy pod przewodnictwem komandora Macieja Wiecheckiego. Jak rajd wyglądał ich oczami przeczytacie poniżej.
W sobotę 11 kwietnia mieliśmy szczęście uruchomić, przeżyć i dokończyć rajd miCCLo 2015. Obyło się bez strat w składzie osobowym, aczkolwiek nie bez strat w sprzęcie. Na starcie stawiły się nam 62 załogi, a z takich czy innych powodów do mety dotarło 59.
Nie mogliśmy narzekać na pogodę – była nawet lepsza niż zamawialiśmy – w naszej umowie miał być drobny deszcz i szybka burza. Tymczasem zawodników trzeba było siłą, tudzież pod groźbą ostrzelania pojazdów wyganiać z prób zabawowych, tak aby mieli szanse zmieścić się w czasie – słońce rozleniwiało i skłaniało do socjalizowania się w większych grupach. Poza pogoda staraliśmy się zapewnić wszystkim odpowiedni wikt, który trzeba było samemu na trasie odnaleźć i zdobyć – z tego co wiem niemalże wszystkim się udało i nikt nie jeździł głodny.
Na całej trasie mieliśmy rozmieszczone 2 próby sportowe - rozstawione i nadzorowane przez od lat już współpracujący z nami Motosport Klub. Pierwsza przygotowana na ternie firmy RBT w Zgierzu, a druga rozegrana dzięki zaangażowaniu Burmistrza Ozorkowa na zamkniętym odcinku Al. Unii. Próby tez dostarczyły mnóstwo emocji nie tylko zawodnikom, ale i publiczności na brak której na ostatniej próbie w Ozorkowie nie mogliśmy narzekać. Niektórych zawodników ponosił entuzjazm i zapominali ze hamulce sprzed kilkudziesięciu lat nie są tak sprawne jak obecnie. Na szczęście nie było żadnych incydentów i wszystko odbyło się wzorowo.
Poza próbami sportowymi były również próby zabawowe: paintball, zgadywanie kolorów, mierzenie poziomu oleju na czas, dojazd autem do przeszkody na jak najmniejsza odległość, czy odgadywanie płynów eksploatacyjnych na podstawie wyglądu, zapachu a nawet smaku :-) przygotowane przez niezawodną załogę Custom Factory.
Niektórzy zawodnicy dostarczyli nam mnóstwa rozrywki próbując dojechać na styk – 80cm!!, czy próbując upijać płyny eksploatacyjne. Tudzież w jednym przypadku nie mogąc odnaleźć bagnetu do pomiaru poziomu oleju!! Na próbie z kolorami tylko 14 załóg wykazało się odpowiednia wiedzą – oczywiście poległy wszystkie w całości męskie, albowiem nie używaliśmy tylko kolorów fajnych, p…. I ch…. . Na wiedzy z historii motoryzacji polegli absolutnie wszyscy bez wyjątku, co może nie dziwić w przeciwieństwie do faktu że tylko 2 załogi odpowiedziały poprawnie na pytania z BRD! O dziwo nikt się nie zgubił, chociaż staraliśmy się momentami namieszać w itinererze. To chyba myśl o utracie możliwości zdobycia nagród przywiodła wszystkich do końca.
W trakcie przerwy w Ozorkowie gdzie przy współpracy urzędu miasta mieliśmy zorganizowany mały konkurs piękności. Ciut przytłumiony przez próbę sportowa, nie na tyle jednak żeby burmistrz Ozorkowa nie zdołał wyłonić zwycięzcy, którym został Mercedes 190SL. Myślę ze nawet drobna obsuwa z obiadem nie popsuła nikomu humoru.
Ogólnie wbrew naszym obawom jako ze było to nasze dziewicze podejście do organizacji tego typu imprezy, okazało się ze więcej otrzymaliśmy uśmiechów niż zażaleń, co stanowiło dla nas olbrzymia ulgę i nagrodę jednocześnie.
Po zakończeniu rajdu dla zabicia czasu podczas liczenia wyników przygotowaliśmy dla uczestników dodatkowa atrakcje – parkowanie przygotowanego auta w garażach – przodem i tyłem na przemian. O dziwo nie wszyscy skorzystali z tej okazji do wykazania się swoimi umiejętnościami. A wśród próbujących znalazła się tylko jedna kobieta. I właśnie ja za odwagę postanowiliśmy na koniec dodatkowo nagrodzić.
Nasz rajd miął mieć formę miCCLo – czyli micro rajd CCL – w nawiązaniu do poprzedniej jego edycji. Niesamowitym dla nas zaskoczeniem okazał się odzew i liczba załóg a także nagród którą udało się nam pozyskać. Stąd też powinniśmy go raczej przemianować na maCCLo 2015 – ale nie chce się nam już przerabiać wszystkich wlepek.
Wyniki:
klasyfikacja generalna (pdf),
klasyfikacja prób sportowych (pdf)
Zapraszamy do współpracy autorów, fotografów i sponsorów.
Jeśli możesz napisać relację z jakieś imprezy lub masz z niej swoje, ciekawe zdjęcia, odezwij się do nas.
Napisz do nas: lp.zdolsraccissalcoruib